Театрална школа за деца – “Театърът е толкова безкрайно очарователен, защото е толкова неочакван. И толкова много приличащ на живота.” — Артър Милър
Детството е времето, в което всеки един от нас е най-близо до актьорството. Играта, толкова истинска и непринудена за всяко едно дете, стои в основата на актьорското майсторство. Наблюдаваме как децата с часове разиграват своите истории, превръщат се във всичко и всеки, когото си поискат и най-важнотo – абсолютно вярват в това, на което играят. Ето защо, детството е много подходящо време за актьорски занимания, независимо дали очакваме или не бъдеща реализация.
Чрез заниманията с актьорско майсторство:
отваряме и развиваме сетивата и възприятията;
регистрираме реалността в нейната цялост от различни позиции;
развиваме способност за анализ и взимане на решение;
постигаме свобода и богатство на изразяване – всичко нужно за цялостно хармонично развитие на всяко дете.
В нашето обучение стремежът е детето да постигне освобождаване на въображението и изваждане на фантазията от рамките на познатото и възможното.
Цели на театрална школа за деца Fusion Academy:
Чрез средствата на театралното изкуство, децата да се запознаят и овладеят основните принципи на творческия процес. Развитие на въображението и креативността.
Разкриване и обогатяване качествата и изразните средства на всяко дете.
Придобиване и утвърждаване на умения за работа в група и реализиране на позитивите от груповото творчество.
Театралната школа за най-големите 15-18 г. е насочена към младежи, имащи интерес към театъра, киното и всички нови форми на сценични изкуства. Не е нужно да имат опит или изявени „артистични дарби“, част от занятията са насочени именно към откриването и съответно развивавенето им. Курсът съчетава групови и индивидуални упражнения и дискусии, свързани с класически (Шекспир, Чехов) и модерни драматургични текстове. Работата включва анализ и намиране на индивидуална връзка актьор-текст, като най-вече се използва системата на Майкъл Чехов, най-изявеният ученик на Станиславски.
Целта е повишаване и развиване на емоционалността, фантазията и интелектуалната отзивчивост на младежите към театъра и сценичните изкуства в цялата им палитра.
Откъси от пиесите за завършването на учебната 2021-2022 г.
Откъси от пиесите за завършването на учебната 2020-2021 г.
Снимки от завършването на учебната 2018-2019 г. може да видите в галерията ни.
Част от спектакъла “Избери страна” на децата от Театралната школа и Съвременен танц 2015-2016 г.
Програмата е разработена така, че степента на навлизане в материала и сложността на задачите във всяка група е съобразена с възрастта на участниците. Всички упражнения и задачи, целящи постигането на изброените по-долу умения, са специално разработени за деца и тийнейджъри. Основен стремеж в нашия подход е избягване на изграждането на клишета и „рамки“, а развитие на специфичните характеристики на всяко дете и постепенното им обогатяване.
Всеки курс завършва с реализация на спектакъл разработен съвместно с децата.
Учебно съдържание
Сценично движение
Опознаване, усет и контрол на тялото.
Сценично напрежение. Контролиране на физическата енергия и хармонизиране на психиката. Сценичен смях.
Ритъм. Ритъм и концентрация.
Синхронност в групата
Действие и взаимодействие на сцената
Внимание на сцената. Видове – слух, зрение, осезание:
Кръгове на внимание. Концентрирано и разпределено внимание. Внимание и ритъм
Наблюдение, памет и способности за пресъздаване.
Синхронност.
Органичност на поведението. Вяра и наивност. Етюди.
Памет – памет на ума, памет на сърцето, памет на сетивата. Изразяване на емоции.
Въображение и фантазия. Асоциативност. Интуиция. Импровизации.
Жест и мимика.
Действие и взаимодействие на сцената. Обстоятелства. Задача. Партньорство.
Сценична реч
Дишане
Артикулация
Правоговор
Изразителност. Темпоритъм. Интонация.
Овладяване на гласа
Увереност
Работа с текст и изграждане на образ
Действен анализ – анализ на текст, събития и взаимоотношения.
Анализ на образ и развитие на характер.
Словесно действие.
Интегриране на реч и действие.
Какви знания и умения ще придобият децата:
Разкриване и обогатяване на сетивата и възприятията. Наблюдателност. Внимание и концентрация.
Развиване на способности за анализ, изграждане на позиция и взимане на решение. Отклик.
Развиване на умения за общуване с лекота – развитие на дишането, свобода и активност на речевия апарат; формиране логиката на речта; обогатяване на речника; развитието на образен език.
Развиване на паметта, фантазията и въображението. Развиване на асоциативното и креативното мислене.
Формиране на способност за уверено и свободно изказване пред аудитория.
Сътрудничество, комуникация и работа в група.
Сценични умения: o Движение – култура и поведение на тялото, координация, рефлективност, адаптация в пространството, ритъм; o Реч – дишане, артикулация, право-говор, изразителност, овладяване на гласа; o Интегриране на реч и действие.
Децата участници в школата ще се възползват от консултации и общи тренинзи с професионален логопед. За желаещите има и индивидуални занимания.