“Дизайнът е точката, където науката и изкуството се срещат.” Робин Матю
Единствен по рода си курс за деца, който съчетава в себе си продуктов, пространствен, графичен и интериорен дизайн.
Децата ще преминат през етапите на дизайнерския процес, ще развият въображение, креативност, пространствено и конструктивно мислене. Ще създадат свои цялостни, завършени проекти от продуктовия, пространствения, графичния и интериорния дизайн.
Курсът може да бъде, както начало на ново хоби за децата, така и начало на дизайнерско бъдеще.
Цели на курса:
запознаване със същността на дизайна и овладяване на творческия процес;
развитие на креативността и пространственото мислене;
оформяне на естетически усет и творческа изобретателност;
овладяване на уменията при проектиране;
превръщане на работата в група в естествен процес.
Снимки от завършването на учебната 2020-2021 г. може да видите в галерията ни.
Виртуална изложба на децата за завършването на учебната 2019-2020 г.
Учебно съдържание „Начинаещи“
Запознаване със света на дизайна.
Дизайнът като инструмент за създаване на хармонична среда.
Великите дизайнери. Сфера на дейност. Примери от световния опит.
Видове дизайн. Приложение.
Основни принципи в дизайна.
Индустриален, графичен, web, пространствен и интериорен дизайн. Същност и приложение.
Диалог на тема: „Дизайнерските професии“.
Цветознание.
Цвят. Спектър на светлината. Цветен кръг. Основни и допълнителни цветове.
Качества на цветовете и въздействие.
Комбиниране и нюансиране. Цветни градации.
Ролята на цветовете в дизайна.
Хармонично съчетание на цветове и форми.
Изпълнение на задачи по цветознание.
Геометрия и композиция.
Основи на композицията. Пропорции и съотношения на фигурите в пространството.
Геометрията в дизайна.
Растери. Видове растери според геометрията.
Изпълнение на задачи по композиция и геометрия.
Продуктов дизайн и проектиране. Създаване на проект и макетиране.
Стилизация. Приложение на стилизацията в дизайна.
Дизайн на графичен символ на изделие.
Дизайн на изделие по тема. Скици на идеите и изграждане на концепция.
Създаване на макет на изделието.
Пространствен дизайн и проектиране. Създаване на проект чрез компютърна графика. Макетиране.
Дизайн и проектиране на част от интериор. Скици на идеите и изграждане на концепция.
Триизмерно построяване на част от интериор чрез компютърна графика.
Опознаване и комбиниране на различните видове материали за макетиране.
Изработване на макет на част от интериора.
Задачите се създават графично на ръка и чрез компютърен софтуер. Децата получават: – Портфолио, съдържащо скици, проекти и снимков материал на всички задачи от курса. – Оформени табла с основните дизайнерски проекти. – Цялостни, завършени макети на проектираните изделия. – Участие в подготовката за изложбата и представяне на изработените задачи в годишното събитие за завършване на учебната 2018/2019 година.
Учебно съдържание „Напреднали“
Продуктов дизайн и проектиране
Проект: Дизайн на изделие по тема.
Форма и обем. Преговор.
Създаване на прости и сложни обеми.
Скици на идеите и изграждане на концепция.
Проектиране на изделието чрез компютърна графика – 2D разгъвки и оразмеряване. Работа в мащаб.
Триизмерно построяване на изделието чрез компютърна графика.
Създаване на макет на изделието в материал.
Пространствен дизайн и проектиране
Проект 1: Обзавеждане на стая на компютърен софтуер с готови елементи и мебели.
Съобразяване със спецификата и геометрията на помещението.
Съобразяване с големината, пропорциите и външния вид на отделните елементи.
Създаване на концепция за обзавеждане.
Изготвяне на варианти за зониране на мебелите.
Естетически, стилистичен и цветови подбор на материали, мебели и декоративни елементи.
Проект 2: Дизайн и проектиране на интериор чрез компютърна графика.
Триизмерно построяване на апартамент.
Дизайн – скици на идеите и изграждане на концепция.
Варианти за зониране и функционално разпределение.
Работа в мащаб и оразмеряване.
Конструиране на мебелите и триизмерно построяване.
Подбор на материали и текстури.
Цветово оформление.
*Проектите се реализират чрез компютърен софтуер. Оформяне на дизайнерски табла, съдържащи скици, проекти и снимков материал на всички задачи от курса. Подготовка на изложба и представяне на изработените от децата проекти в годишното събитие за завършване на учебната 2018/2019 година.